فواید آبزیان و سلامتی

sa

آبزیان به عنوان غذای سلامتی به دلیل برخورداری ازکالری وپروتئین بالا (11 تا 24٪) با قابلیت هضم 96٪ و همچنین وجود چربی غیراشباع امگا3 که مصرف مداوم آن باعث کاهش میزان چربی و کلسترول خون می‌گردد اهمیت بسزایی در جیره غذایی مردم جهان دارد. ماهی دارای لیزین زیاد و منبع خوبی از نظر املاحی نظیر کلسیم و فسفر و آهن، ویتامینA وD، تیامین، ریبوفلاوین و چند عنصر اندک، اما مهم می‌باشد. اثر آن در درمان بسیاری از امراض مثل کاهش فشار خون و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، رماتیسم، ذات الریه، سردرد‌های میگرنی، بیماری‌های کلیوی و آسم و آمفیزم، افسردگی، بیماری خشکی چشم و گواترآندمیک به اثبات رسیده است. و در رشد چشم، مغز و ضریب هوشی کودکان، حفظ پوست و بافت‌ها در افراد مسن و افزایش طول عمر و تثبیت کلسیم بدن و جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش فشار عصبی و درد‌های قاعدگی در بانوان نقش دارد و حتی از آن جهت پیشگیری ابتلا به بیماری سرطان (پستان، پروستات، روده بزرگ) و دیابت نام برده شده است و تامین‌کننده اسیدهای چرب ضروری موجود در شیر مادر است و امروزه حتی از 4/9 درصد آبزیان مصرفی انسان دارو تهیه می‌شود، که علاوه بر این به دلیل رشد روز افزون جمعیت جهان یکی از منابع قابل اتکای بشر برای تامین پروتئین است.

 

 

sala

/ 1 نظر / 62 بازدید
یاسی

سلام مطلب خوبی بود ازش خیلی استفاده کردم مممممممممننننننننننننننوننننننننننننننن[خداحافظ]